PELATIHAN KETERAMPILAN CONTENT CREATOR BAGI ANAK ASUH PANTI ASUHAN AHMAD YANI PONTIANAK
Abstract View: 540, PDF Download: 756DOI:
https://doi.org/10.32665/mafaza.v2i2.1099Keywords:
Canva, Community Service, Content Creator, Foster Children, TrainingAbstract
This Community Service activity, which is one of the Tri Dharma, aims to add insight and provide skills in creating content designs or social media content that is interesting, interactive and easy for the foster children of the Ahmad Yani Pontianak Orphanage. The method used is to provide theory and training as practical activities. The application used is the Canva application which is easy and free to use. The participants, especially the orphanage children, were very grateful to the team from the university for developing informatics facilities that had provided training and more understanding to become content creators. Participants gain an understanding of utilizing social media in particular as a source of income. Participants can understand how to start social media properly and correctly in the role of content creator. This activity is a capital to channel talent and potential in the field of graphic design, so that you have the opportunity to be creative in the digital world and can be increased to become an opportunity to earn income.
References
Agung, A. A. E. A. A., Astari, E., & Indiani, N. L. I. N. L. (2022). PENGARUH CONTENT CREATOR PADA APLIKASI REEL INSTAGRAM DALAM MENINGKATKAN INOVASI GENERASI MUDA. Nusantara Hasana Journal, 2(4), 133–141.
Alyatalatthaf, M. D. M. (2021). Smartphone Photography Sebagai Media Promosi Pariwisata. ABDIMAS Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 25–29.
Anisah, G. (2021). Pelatihan Digital marketing Menggunakan Platform Marketplace Shopee untuk Kelompok Pemuda Wirausaha Di Desa Mulyoagung-Bojonegoro. Mafaza: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1), 1–10.
Arifudin, D., & Sulistiyaningsih, E. (2021). The Short-Term Training of Content Creation and Digital Marketing Bagi Pelajar Di Purwokerto. RESWARA: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 98–106.
Chillakuri, B. (2020). Understanding Generation Z expectations for effective onboarding. Journal of Organizational Change Management.
Febriyantoro, M. T. (2020). Exploring YouTube Marketing Communication: Brand awareness, brand image and purchase intention in the millennial generation. Cogent Business & Management, 7(1), 1787733.
Hermawan, S., Rochmaniah, A., & Yani, M. (2021). Peningkatan Keterampilan Content Creator di Masa Pandemi Covid 19. Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat MEMBANGUN NEGERI, 5(1), 301–309.
Larasati, P. K. P. (2021). Efektivitas Content Creator Dalam Strategi Promosi Di Era Digital. SANDI: Seminar Nasional Desain, 1, 126–133.
Lestari, V. K., & Rusdi, F. (2017). Analisis Perilaku Pengguna Media Sosial (Studi pada Mahasiswa Perguruan Tinggi Raharja). Koneksi, Vol 1, No.
Maeskina, M. M., & Hidayat, D. (2022). Adaptasi Kerja Content Creator di Era Digital. Jurnal Communio: Jurnal Jurusan Ilmu Komunikasi, 11(1), 20–30.
Majid, N. W. A., Fauzi, A., Sari, D. P., Ridwan, T., Widodo, S., Meyriska, N., al Adawiyah, R. A., & Nurunnisa, M. (2022). Pengembangan Keterampilan Digital Content Creator Pelajar Tingkat Menegah Atas di Kabupaten Purwakarta. JPPM (Jurnal Pengabdian Dan Pemberdayaan Masyarakat), 5(2), 283–291.
Purwanti, B. E. (2020). Pengaruh Perceived Organizational Support Dan Job Enjoyment Terhadap Intensi Job Hopping Pada Karyawan Generasi Milenial. UNIVERSITAS AIRLANGGA.
Salihamidzic, Z. (2021). Media Sosial Sebagai Kebutuhan Konten Kreator.
Saputra, D. (2021). SOSIALISASI ANTI HOAX, ANTI NARKOBA, SERTA PENGEMBANGAN UMKM DI DESA KUBU KABUPATEN KUBU RAYA. Mafaza: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1), 35–43.
Saputra, D., Pratama, E. B., Syarif, M., & Dharmawan, W. S. (2021). Edukasi Literasi Digital Remaja dalam Memerangi Narkoba. Madani: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 7(2).
Sari, M. N., Waskito, A., & Saripah, S. (2022). Analysis of the Economic Potential of Porang Plants and Porang Content Creator Through the YouTube Platform. Sosio E-Kons, 14(1), 64–74.
Sholeh, M., Rachmawati, R. Y., & Susanti, E. (2020). Penggunaan aplikasi Canva untuk membuat konten gambar pada media sosial sebagai upaya mempromosikan hasil produk UKM. SELAPARANG Jurnal Pengabdian Masyarakat Berkemajuan, 4(1), 430–436.
Sihananto, A. N., Kartini, K., & Parlika, R. (2022). Pemanfaatan Canva Untuk Kebutuhan Desain Grafis dan Video Promosi Edotel TeBe Syariah. Prosiding Seminar Nasional Ilmu Sosial Dan Teknologi (SNISTEK), 4, 151–156.
Sulistianto, T., Rahmawati, S., & Kartika, L. (2022). Strategi Peningkatan Profitabilitas Profesi Content Creator Sebagai Alternatif Pilihan Karier Era 4.0. Publik: Jurnal Manajemen Sumber Daya Manusia, Administrasi Dan Pelayanan Publik, 9(4), 698–702.
Suttrisno, Eko Arief Cahyono, Y. P. I. (2022). Pemberdayaan Guru Honorer Melalui Launching Sobat Pintar Akademia (SOPIA) dan Aplikasi Media Pembelajaran Sebagai Upaya Peningkatan Ekonomi di Masa Pandemi Covid-19. Mafaza: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(1), 136–146.
Yudha, R. P. (2020). Atta Halilintar: Agen Strukturisasi Karir Generasi-Z. LONTAR: Jurnal Ilmu Komunikasi, 8(2).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Mafaza : Jurnal Pengabdian Masyarakat
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.